۱۳۹۶ دی ۲, شنبه

آتش سوزی میقان هوای اراک رابه وضعیت ناسالم رساند/ غلظت آلاینده ها

معاون اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: آتش سوزی تالاب میقان در جوار شهر اراک که صبح امروز آغاز شده و ادامه دارد، غلظت آلاینده ها را افزایش داده و هوای شهر را به وضعیت ناسالم رساند.
رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارداشت: آتش سوزی گسترده در نیزارهای تالاب میقان در نزدیکی شهر اراک از ساعات اولیه بامداد جمعه آغاز شده که این آتش سوزی به دلیل وزش باد، خشک بودن و تراکم نیزار، گستردگی پیدا کرده است.
معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی افزود: از ساعت ۱۲ روز جمعه به دلیل آتش سوزی گسترده در تالاب میقان و تغییر جهت وزش باد به سمت اراک رشد محسوسی در میزان آلاینده ها در هوای این شهر مشاهده شده است.
میرزایی خاطرنشان ساخت: میزان آلاینده هایی همچون منو اکسید کربن و ذرات معلق در هوای اراک افزایش یافته به طوری که کیفیت هوا به صورت لحظه ای در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.
معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: هم اکنون نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند، اما به دلیل باتلاقی بودن محل، امکان تردد و نزدیک شدن به آتش و خاموش کردن آن وجود ندارد.