۱۳۹۶ بهمن ۷, شنبه

آتش‌سوزی کارخانه قیر در بندرعباس، پنج کشته و زخمی بر جای گذاشت

آتش مخازن قیر بندرعباس صبح امروز پس از ۱۸ ساعت خاموش شد. در بررسی های اولیه علت بروز آن جوشکاری مخزن بدون رعایت نکات ایمنی عنوان شده است.
این در حالی است که در ساعات ابتدایی حادثه، مسئولان آتش نشانی استان هرمزگان از مهار آتش تا دو ساعت خبر می‌دادند؛ ارزیابی ای که هیچ شباهتی با آنچه رخ داد ندارد و از این رو اتفاق خوبی به نظر نمی‌رسد.
دکتر امیرحسن اسدی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی هرمزگان به تسنیم گفت: در این حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر نیز با سوختگی بالا به بیماستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند.
وی بیان داشت: هم اکنون نیروهای اورژانس در محل حادثه حضور دارند و خوشبختانه تاکنون به آمار مصدومان اضافه نشده است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تیم‌های آتش نشانی و اورژانس از دقایق اولیه در محل حادثه حاضر هستند، گفت: هم اکنون چهار دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در محل مستقر است‌ و تمام پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.پویافر، فرماندار بندرعباس درباره این حادثه به ایلنا گفت: حدود ساعت 13 امروز در یکی از مخازن قیر و مازوت در 37 کیلومتری غرب بندرعباس بر اثر جوشکاری کارکنان خود شرکت "گرانسنگ مه" یکی از مخازن آتش گرفته و قیر و مازوت از آن خارج و داخل محوطه کار روان می‌شود، اما کنترل می‌شود که به جاده اصلی بندر عباس-خمیر آسیب نرساند.
وی افزود: هم اکنون ظرفیت غرب و آتش نشانی غرب بندر عباس برای اطفای حریق در تلاش هستند. کار اطفا در چند مرحله انجام می شود اما حجم آتش سوزی خیلی زیاد است و کنترل حریق مواد نفتی کار آسانی نیست و ابزار و ادوات خاص خود را نیاز داشته و زمان بیشتری می طلبد.
وی یادآور شد: در حال حاضر اقدامات آتش نشانی در حال انجام است و گروه های امداد و نجات و اورژانس برای کنترل حرق وارد عملیات شده‌اند امیدواریم تا ساعت آینده آتش خاموش شود. تاکنون بر اثر این حادثه دو نفر کشته، یک نفر مفقود و 2 نفر مجروح نیز به بیمارستان منتقل و تحت مداوا هستند.