۱۳۹۶ اسفند ۲۳, چهارشنبه

مرگ یک کودک بر اثر انفجار مین در خوزستان

انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ، در غرب کرخه در شهرستان شوش موجب مرگ یک کودک شد.به گزارش خبرگزاری هرانا، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده انتظامی شهرستان شوش دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا با تائید این حادثه گفت: “در حادثه انفجار مین نوجوانی حدودا ۱۵ ساله اهل روستای عنکوش بخش فتح المبین شوش جان خود را از دست داد”.


رئیس فوریت های پزشکی ۱۱۵ شوش گفت: “در این حادثه که حوالی ساعت ۱۸ عصر دوشنبه رخ داد نوجوانی بر اثر انفجار مین به شدت مصدوم شده و هر دو پای خود را از ناحیه ران از دست داد.

علی مقدمیان با بیان اینکه در پی این حادثه اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد افزود: “آمبولانس فوریت های پزشکی فرد مصدوم را که به وسیله خودرویی شخصی در حال انتقال به بیمارستان بود”.

به سرعت به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل کرد اما نامبرده بر اثر شدت مصدومیت و خونریزی جان باخت.

محل این حادثه بعد از یادمان فتح المبین شوش نزدیک روستای عنکوش اعلام شده است.

گفته می شود این نوجوان در حال چرای دام (گاومیش) بوده که بر روی مین رفته است.

شهرستان شوش یکی از شهرستان‌های شمالی استان خوزستان است.

در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین‌های به‌جا مانده و عمل‌نکرده جنگ ایران و عراق است که نظامیان عراقی در زمان اشغال این مناطق در زمین تعبیه کرده‌اند.

دولت ایران نیز همچنان به تولید، استفاده و صادرات مین‌های ضدنفر ادامه می‌دهد و معتقد است استفاده از این مین‌ها تنها راه مؤثر برای تأمین امنیت مرزهای طولانی این کشور است.

بر همین اساس بخش‌هایی از مرزهای ایران با افغانستان، پاکستان و عراق مین‌گذاری شده‌است. در جریان درگیری‌های دهه ۱۳۶۰ در کردستان هم بسیاری از اراضی این منطقه مین گذاری شدند.