۱۳۹۶ اسفند ۲۳, چهارشنبه

امکان همکاری با سازمان محیط زیست برای همگان فراهم است

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخلاف تصور عده ای مبنی بر اینکه فقط سمن ها می توانند با این سازمان همکاری داشته باشند، تمام دغدغه مندان محیط زیست امکان مشارکت در فعالیت های این سازمان را دارند.



کاوه مدنی عصر روز یکشنبه در نشست تخصصی خیابان ولیعصر افزود: مردم بهترین پاسداران محیط زیست هستند و دولت نیز به تنهایی قادر به حل چالش های محیط زیست نیست و به همکاری مردم نیاز دارد.
وی اظهار کرد: شعار ما ٨٠ میلیون محیط بان است که امیدواریم با مشارکت عموم مردم در حفاظت از محیط زیست محقق شود.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: یکی از اقدامات معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست، بحث مشارکت مردم و تسهیل فعالیت دغدغه مندان محیط زیست در حفاظت محیط زیست است.
مدنی اظهار کرد: البته در تحقق فراهم کردن زمینه این مشارکت، محدودیت هایی وجود دارد که تلاش می کنیم در این مسیر قانون گرا باشیم.
مدنی گفت: در ذهن برخی افراد تصور اشتباهی جاافتاده است مبنی بر اینکه مشارکت مردمی فقط از سوی اعضای سمن ها و یک گروه ممکن است؛ در حالی که اینطور نیست و یادآوری می کنیم کسانی که برای حفظ محیط زیست تلاش می کنند لزوما نباید در قالب یک گروه یا سمن فعالیت کنند و هر فردی که دغدغه محیط زیست دارد می تواند در این امر سهیم باشد.
وی با طرح این سوال که چرا خیابان ولیعصر مهم است، گفت: تمام تهرانی ها به گونه ای با این خیابان خاطره دارند، این خیابان با تمام خیابان های مهم شهر تقاطع دارد، از لحاظ ساختاری متفاوت است و تمام طبقات اجتماعی تهران را پوشش می دهد، علاوه بر این چنارهای این خیابان هم اهمیت خاص خود دارد و بر این اساس خیابان ولیعصر برای همه نوستالژیک است.
مدنی اظهار کرد: بر این باور بوده ایم که به علت تعدد مشکلات در حوزه محیط زیست نمی توانیم روی یک موضوع تمرکز کنیم؛ یک روز موضوع آب، روز بعد آلودگی هوا و مشکل گردوغبار مطرح می شود که ممکن است در این میان با وقوع حادثه ای مانند سقوط هواپیما این چالش ها فراموش می شود.
وی ادامه داد: همچنین عادت کرده ایم همواره معترض باشیم بدون اینکه دستاوردی داشته باشیم، درحالی که بهتر است به جای مغلوب شدن، جریان سازی کنیم.
وی با اشاره به نقش مشارکت مردم در زمینه رفع مشکلات موجود گفت: در این راستا معاونت آموزش سازمان محیط زیست روی موضوع پسماند تمرکز و پویش ‘بی زباله’ را با شعار ‘از خودمان شروع کنیم’ با هدف جذب مشارکت عمومی آغاز کرده است.
نشست تخصصی خیابان ولیعصر با حضور کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، امیر آریازند قائم مقام معاون برنامه ریزی شهرداری تهران و جمعی از متخصصان این حوزه بعدازظهر امروز یکشنبه در سازمان محیط زیست برگزار شد.